måndag 4 februari 2008

Nytt i mitt kök

I helgen kikade jag in på Indiska och fick syn på denna söta gardin. Har länge letat efter en liten kappa, det är ju inte så vanligt, men jag vet att ibland har de sådana på Indiska och jag blev så glad när jag fick napp!
Gardin 129 kr på Indiska.

Denna skål köpte jag också på Indiska, kunde bara inte motstå. Jag är svag för turkos. Det fanns muggar i samma mönster också, men jag köpte inga, så nu ångrar jag mig förstås!
En ny orkidée har jag också köpt, den står i köksfönstret, fin färg tycker jag. Nu har jag tre orkidéer. Den ena har bara varit en pinne de senaste månaderna*suck*, men jag anar knoppar*jippi* Så det ska bli spännande att se om jag har lyckats ta hand om den.
Foton: Sara Copyright

14 kommentarer:

Stina sa...

Härliga gardiner. Orkieer är den finaste blomman tycker jag. Kram

MiaMaria sa...

Vilket vackert mönster i gardinen och vilket bra pris!

Ha´det så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Billig gardin, väldigt söt.

Nygammalt sa...

Här var det vårfixat! Fint!
Kram.

Anonym sa...

Fina gardiner och jätte vacker orkidee!

Visst är det härligt med lite ljusa vårfärger nu!
Kram anna.a
dromhem.blogg.se

Karin sa...

Så härligt det ser ur! Gardinen ser verkligen fin ut. Indiska har mycket snyggt. Ha en bra vecka! Kram Karin

Ulli sa...

Visst är det fint med orkideer. En klar favoritblomma för mig!

Ha en bra dag!
Ulli

Johanna sa...

Orkidéer är mina favoritblommor! De är inte speciellt svårskötta heller tycker jag. Hoppas du kommer lyckas bra med dina. En av mina har precis börjat blomma och en annan kommer snart börja blomma. Fina gardiner du hittat! Och vilken söt skål! Jag har också alltid gillat turkost lite extra mycket.

Anonym sa...

Skålen var verkligen jättefin!

My Lovely Things sa...

tack för besöket i min blogg!!!
Och tack för tipset..ska kolla upp hemtex....
trevlig gardinkappa du hittat!
Kram Anna

MiaMaria sa...

Nej, då "mamma" (jag) har ju fixat till det innan fotografering.....

Allt för att det ska se fint ut, men hon är duktig på att städa fast jag får ju säga till förstås.

Och vi väntar på skåpet så vi kan fixa i alla skåpen få lite ordning så man hitter det man söker.....

HA´det så gott!
miamaria

Anonym sa...

Vad härligt somrigt du fått det i köket, jättefina gardiner, att de har sånt på Indiska....o söt skål med. Orkidéer, är bara sååå fina, o ganska enkla att sköta oxå. Det verkar som ni (för det är fler än du) som har rätt....det verkar vara tre nummer som man skulle få (av H&H)...Tack själv för allt gulligt du skriver till mig...många kramar

Radhusdrömmar sa...

Har du också fyndat gardinkappa på Indiska....
Kolla mitt förra inlägg.. :-)

Indiska är bra, det är ju bra priser och en hel del fint!

kram Johanna

Designe sa...

Åh vilken söt gardin med fint mönster..det är fint med vitt på vitt! Orkidéer är ju så härliga! Kram :)