tisdag 15 september 2009

Prickigt till Lillan

Kommer ni ihåg att jag beställde finfina tyger från Panduro? Ja, det var ett tag sen, men nu har jag sytt färdigt bla ett bäddset till Lillans spjälsäng.

Grönt på ena sidan och rosa på andra sidan, så kan man variera. Tyckte det blev väldigt sött om jag får säga det själv. Färgkombinationen vitt, grönt och rosa är så fint ihop. Det färgtemat hade jag ju även till dopdukningen. Den kan ni kolla in här.


Nu när Lillan bytt liggvagnen till sittvagn så sydde jag en kudde så hon kan ha det extra mysigt och ombonat i vagnen.

Sydde en liten pryl som hon kan leka med också. Alla bebisar fastnar ju för lappar och tags på leksaker, gosedjur och liknande, så jag tänkte att det kunde vara en bra idé att fixa till något sådant. Lillan gillar att greja med den när hon åker i sin "pimpade" vagn!

18 kommentarer:

Thorins Trädgård sa...

Snyggt Sara!

Marit

Emelie sa...

Så gulligt med allt det prickiga. Jag är svag för både prickigt och randigt - det är tidlöst!
Åh vilken liten sötnos...*ler*

Bettan... sa...

Hejsan!
Åh, vad fint! Blev ju jättesnyggt i både vagnen och sängen :)
Det är ju så himla fint med prickigt, jag har också stått och hållt i dom tygerna. Det finns ju i rött också som passar lite bättre in i mitt hem :)
KRAM!

Josefine sa...

Jättesött och stilrent hon har det i sin lilla säng!

Anonym sa...

Fint! Kul det där med den lilla leksaken med lapparna på. Läste en artikel om det en gång om en kvinna som sytt en leksak med tvättrådslappar och sen lyckats sälja och tjäna en massa pengar på detta. Lite kul att du sydde en liknande sak! Härlig sovplats och mysig vagn Isabelle har! Ha det bra! Kram Anneli

Sara sa...

Vad fint och vilka härliga färger!!

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Ja hon fotade på kattungarna iaf, så de kanske kommer med i tidningen! :)

Prickigt är SÅ fint, det finns mycket av prickar i Bettys rum! :)
Det blev verkligen jättefint!

Ha en toppendag!
Kram
/Helena

Ana sa...

fint

Inspirera Mera sa...

Åh så fint du har gjort det!
Kram Sandra

HUSnrNIO sa...

Men vad fina sängkläderna blev:) Panduro har verkligen fina tyger. Jag har köpt på en del fler som bara ligger och väntar på att tiden ska infinna sig... Hängleksaken i vagnen blev ju kanon! Bra att ha ngt att sysselsätta sig med. M har börjat tycka att det är trist att åka vagn:( Får kanske bli en sygrej här också... Ha en trevlig kväll.

HUSnrNIO sa...

Kikar förbi och önskar trevlig helg.

Therese sa...

Tack! :) Åhh vilket fint tyg. Älskar prickigt!

Li sa...

Gud vad sött:)!

Kram

Kashaya sa...

Så söta.=)

Sv. Tack.=) Ja min man har gjort den slumpgeneratorn åt mig, snällt av honom va? Men det ska finnas liknande på nätet, otroligt praktiskt när man ska lotta en vinnare.

Ida sa...

Vad fint det blev! prickigt är härligt!

//Ida

Ida sa...

Vad fint det blev! prickigt är härligt!

//Ida

Ida sa...

Vad fint det blev! prickigt är härligt!

//Ida

Kattis sa...

Ååååh så fint!! Snubblade in på din sida. Jag älskar prickar! Rosa och grönt passar så bra ihop oxå..Kikar in här snart igen..Duktig du är!!