fredag 20 november 2009

Let it snow...

Nu längtar jag efter första advent så att ljusstakarna och stjärnorna får lysa upp i det grådaskiga vädret. Men idag när jag var på Lindex så spelades "let it snow, let it snow, let it snow" och jag kände bara "suck, nu börjas det" Och det bekräftades ytterligare när jag därefter begav mig till Coop och julmusiken även där strömmades ut ur högtalarna. Jultomtar, juleljus, julgodis, glögg och pepparkakor var syner som mötte mig. Hade temperaturen legat på nollan och snön fallit och lagt sig vacker på marken, medan solen speglat sig i det vintervita landskapet, ja då hade jag kanske känt lite stämning. Men temperaturen ligger på 10 plusgrader och det är blåsigt, grått och regnigt istället. Nu tycker ni väl att jag låter lite väl negativ, men jag bara önskar att man slapp matas med allt "julståhej", speciellt långt innan jul. Men nu önskar jag er alla en riktigt god helg!

1 kommentar:

lisa sa...

Tjoflöjt!
jag har svarat på din utmaning....hoppas du har en fin tisdag!