fredag 23 november 2007

Tehuset Java

Tehuset Java i Lund är en mysig liten butik med lanthandelskänsla. Det går inte att gå förbi utan att vilja gå in där. Det doftar ljuvligt gott i butiken av alla möjliga tesorter. Tehuset Java grundades 1932 och firar i år 75 år. Butiken har nyligen öppnat en webbplats där man kan beställa deras olika sorters teer och kaffe, man kan prenumerera på te och skicka teogram.
Tehuset Javas mest uppskattade te är Lundablandning. Dess innehåll är en hemlighet, men teet sägs enligt hemsidan "locka kunder från både när och fjärran"

Har ni möjlighet att besöka butiken tycker jag ni ska göra det, det är en upplevelse i sig. Förutom te och kaffe säljer Tehuset Java massor utav presentartiklar bla te-och kaffekoppar, handdukar, brickor, skålar, tvålar, necessärer och mycket mer. Märken som syns är bla Himla, Marimekko, Sagaform, Form och Design och Dilmah.

13 kommentarer:

Poppins sa...

Så kul att du skriver om Tehuset Java. Missar aldrig att gå in där och njuta av dofterna när jag är i Lund.

Johanna sa...

Det låter som en mysig affär! Trevlig helg!

Linas inredning sa...

Ja det är en mysig affär! Synd att det brukar vara så trångt där inne bara :)

Anonym sa...

Det låter ju helhäftigt att man kan skicka teogram...eller prenumerar på te, tyvärr är jag ingen tedrickare, men hade säkert varit mysigt att titta inom i alla fall, kram

Solsjö - Under en vind sa...

Låter som ett mysigt ställe! Ha en fortsatt skön helg! Kram!

Nygammalt sa...

Mysigt med tehus. Jag älskar te och dricker flera koppar om dagen.
Ha en härlig söndagskväll!

Anonym sa...

Jaha.. ännu en gång blir jag bevisad att jag måste ta mig till Lund och få lite shopping.. Jag har ju aldrig ens varit inne i Lund! Verkligen på tiden!
kram

Anonym sa...

Visst är det gott att hitta så vackra och mysiga butiker.. finns en del, men de flesta har lagt ner.. trevlig tid i ditt thehus:-)

Anonym sa...

=(
Det är så långt till alla mysiga butiker......typiskt!
det är så gott med en tekopp på kvällen, ja, å på dagen...å på morgonen.... ;)

Anonym sa...

Äääääääälskar the hus och ahde gärna velat ha ett teogram.....*drömmer*....kram på dej, nu är snart helgen här!

Lily of the valley sa...

Tehuset Java är verkligen mysigt. Det var ett tag sedan jag var där.
Måste göra ett besök snart igen.
kram

Amoroso sa...

Mysig affär! Det är sådana som sätter guldkant på tillvaron!

Susann sa...

Håller med alla andra! Kul att du skrivit om Tehuset! Jag jobbar där lite till och från, så jag vet vad du menar.
Jag kommer från Sthlm och första dagen jag kom till Lund sökte jag jobb där... 4 månader senare ringer chefen upp mig och frågar om jag vill komma på intervju!
De få gånger jag jobbat där har varit hur kul och härligt som helst.