torsdag 29 november 2007

Advent i Tyskland

Igår satte jag upp ljusstakar i fönstren och idag ska jag förbereda adventssljusstaken med mossa och ljus. Egentligen brukar jag inte sätta fram ljusstakarna förrän 1:a advent men jag kommer inte vara hemma i helgen så därför har jag tjuvstartat, så det är mysigt när vi kommer hem igen.

Här i Weissenhaüser strand i Tyskland ska jag, sambon och några till ha en skön weekend från fredag till måndag. Vi ska bla gå på julmarknad, besöka ett tropiskt badpalats och shoppa.

Detta är det subtropiska vattenparadiset. Lufttemperaturen är 31 grader och vattentemeperaturen 29 grader, åh ska bli så skönt! Därinne finns barer, solarium, bastu och annat skoj! Jag får berätta mer när jag kommer hem. Önskar er alla en mysig 1:a advent!

9 kommentarer:

Designe sa...

Oj, va mysigt det ser ut! Ha en riktigt skön helg!..härligt att ha färdigpyntat när du kommer hem igen! :) Kram

Lily of the valley sa...

Låter mysigt! Åtminstonne att gå på julmarknad och att shoppa.
hoppas du haft de bra
kramiz

MiaMaria sa...

Jag ska försöka njuta också....

Men du ska absolut bara må gott och ha det så bra....ser så mysigt ut. Och vad kul med shopping!

Ha´det så gott!
Miamaria

faster atta sa...

Ååå, det låter helt underbart!!! Passa på att njuta och ha roligt, sen kan du njuta fullt ut av jule tiden hä hemma!

kram

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att ni får en toppen helg!!! Har en kompis, hennes barn ska också dit med sin pappa i helgen! Har hört mycket gott om detta ställe, även om jag aldrig varit där själv! Må gott, kram!

Nygammalt sa...

Häftigt ställe. Hoppas du har haft en riktigt skön semester.
Kram.

Poppins sa...

Ha en trevlig tripp! Det brukar vara såååå mysigt i Tyskland inför julen. Hög julfaktor! :)
kramar

Karin sa...

Ha det bra i Tyskland! Karin hemochliv.blogg.se

Johanna sa...

Åh va mysigt! Härliga bilder!