torsdag 6 december 2007

Julen är här


Ja iallafall inomhus för utomhus är det mer höstväder. Nu har jag också pyntat julefint hemma hos mig. Jag gillar att pynta sparsamt annars blir det för mycket av det goda. Här har mina fina tomtar kommit fram och de söker efter ljuset. Framför dem står ljusstaken från Cult Design.


Dessa små söta figurer köpte jag hos Ljungs Handel.

Adventsljusstaken är pyntad med grön mossa, det är finast tycker jag.


I köket är julgardinerna uppe som jag köpte förra året på Indiska. Adventsljusstaken gör sig fin i fönstret.


"Alla goda ting är tre" sägs det ju och jag har gjort lite fint med murgröna och minijulstjärna på köksbordet. Bredvid brinner kanel-och apelsinljus.


Fåtöljen har fått sig en liten julmakeover i form av kudde och pläd från Klippans Yllefabrik.
GOD JUL!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det mysigt att jula till det lite. Håller med att less is more! Ha en skön kväll!

MiaMaria sa...

Här har det julpysslats så fint!

Ha´det så gott!
miamaria

Linas inredning sa...

Så fint du har det syster!

Karin sa...

Så mysigt du har gjort det! Trevlig helg! Kram Karin

Anonym sa...

Fint du julpyntat hemma hos dig, inte visste jag att de hade så fina gardiner på Indiska....fina tomtar oxå, trevlig helg, kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så julfint det har blivit hemma hos dg nu!! Njut nu av det hela långa sköna helgen! Kram!

På min gatan i stan sa...

Det var fint och juligt!!! :-)

Kram Martina

Anonym sa...

Vad julfint du har det!!
Se vad jag har köpt idag:
http://junitjej.blogg.se/1197216206_ljus_i_vrt_hus.html

Anonym sa...

Vilken supersöt randig gardin!..och kudden i fåtöljen var ju himla fin oxå! Va julmysigt du har gjort! Kram :)

Anonym sa...

Så juligt ni har det!!
=)
Hit med inspiration tack=)

Hoppas helgen varit bra!!!

Hem och Lycka sa...

Snyggt! kram

Anonym sa...

Så fint med grön mossa. Ska komma ihåg det till nästa jul.