tisdag 4 december 2007

Weissenhaüser strand och Tisdagstema

Igår kom jag hem efter en weekend på Weissenhaüser strand i Tyskland. Det har bla varit, avkoppling, god mat, julmarknad och shopping. Det tropiska badet var så skönt och man glömde bort blåsten och kylan utomhus. Idag tänkte jag göra lite julmysigt här hemma. Till veckans Tisdagstema som är horisont, bidrar jag med detta foto som är taget på bryggan nere i Weissenhaüser strand. Det blåste som tusan i söndags så jag gick inte ända ut, men sambon vågade en bit längre!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild!!! Kika gärna in och kommentera min tolkning av temat, skulle bli glad för det! http://eyeofstone.blogg.se

Anonym sa...

Svar: Tack så jättemycket, vad glad jag blir, verkligen! =)

Kaffebönan sa...

Pialotta http://kafferasten.blogg.se
Härlig bild du fotat.. gillar:-)

Anonym sa...

Den där bilden gillar jag verkligen - man verkligen sugs in i den. :) (Mediabrus = fd Vildängel)

Anonym sa...

Det kan man kalla horisont! Hoppas du hade en alldeles perfekt weekend(vilket det låter som) ska bli kul(hoppas vi får se)att se dina shoppingfynd! Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Välkommen hem!! Skönt att ni haft det bra!!

Visst är det värt allt slit att renovera, man njuter ju så då man gjort det själv! Må gott, kram!

Karin sa...

Vad passande att du fotade den bilden i söndags! Härlig! Kul att ni hade det bra i Tyskland. Jag har själv bott i Tyskland och längtar tillbaka när jag hör att andra åker dit. :) kram Karin

Anonym sa...

Så fin bild.. man riktigt ser att det faktiskt blåser kallt! :)
vad roligt med en liten minisemester.. Skulle jag med behöva! :)
kram

Lisbet sa...

Skönt med helgkänsla. Det är fortfarande mörkt ute men det blir ju inte alltför ljust häruppe i december. Halkigt som 17 ute och jag ska på apoteket idag. Får ta det försiktigt. Tar mig en blogrunda innan jag avrundar dagen.

Ha det bäst