tisdag 7 oktober 2008

Babyliv

Igår var jag hos barnmorskan och hon lyssnade på babyns hjärtljud och mätte min mage. Babyns hjärtljud låg på 158 slag och den lille var väldigt aktiv därinne och sparkade för fullt. Mitt symfys-fundusmått var 25cm. Nu är jag inne i 26:e graviditetsveckan och babyn lever rövare därinne i min mage. Den sparkar för fullt och det både känns och syns utanpå magen, det är helt underbart, men lite småjobbigt när man ska sova.
Jag har hittat många fina babyprylar och här nedan visar jag två saker från worldwise baby som säljs bla på Babyland.



Babyprojector twilight turtle är en projektor i form av en sköldpadda, som skapar en lugnande natthimmel med stjärnbilder. Finns i blå, grön och bärnsten. Så himla mysigt, en sån behöver man inte vara baby för att uppskatta. Pris 349kr




Lamm sleep sheep är ett litet sällskap till babyn med fyra rogivande ljud i form av hjärtljud, vårflod, hav och valsång som hjälper barnet att sova. Lammet kan fästas med kardborreband utanpå tex spjälsängen. Pris 349kr


Jag skulle vilja ha båda två och jag har även sett ett jättefint lamm i form av en gunga. När jag var liten hade jag en gunghäst. Jag kan nästan minnas hur glad jag blev för det stora stora paketet jag fick när jag fyllde år, minns inte om det var två år jag fyllde.

Titta vilken fin lammgunga från Teddy. Säljs också på Babyland för hela 999kr.

9 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Oj så mycket fina saker det finns till små bäbisar, saker som lugnar och ger mysiga sken! Ja utveckjlingen går framåt även inom det området :) Söta var det ju som 17 oxå! ha det fint

Anonym sa...

Så söta saker du har hittat! Förstår att du vill ha dem till din bebis! Kram

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina saker, gillade den där med natthimlen, måste vara mysigt!

Tack för din kommentar om mina smycken :-)

Vad bra att allt är bra med lillen/lillan där i magen

Kram Johanna

Sofie sa...

Åh, gratulerar till graviditeten! Så spännande :) Vilka fina saker du visar, fårgungan var bara för söt! Kram, Sofie

Linas inredning sa...

Roligt att läsa hur det går! Haha, jag minns hur det gick för den där gunghästen... :) KRAM

Anonym sa...

Såååå söta babysaker, måste vara roligt att kika runt på sånt...
Skönt att allt verkar bra med den lille vilde därinne. Nu är det ju nerförsbacke då, ja att du gått mer tid än du har kvar....kramar

Anonym sa...

Ja det sparkar! Min make kan tom känna det nu och det är så häftigt!!

svartataket sa...

ja det finns så mycket fint! Du kan shoppa ihjäl dig sen :))hihi
Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilka underbara får! Gillade verkligen gunghästen!(även om den var liiite dyr!)