tisdag 12 maj 2009

Isabelles dop


I lördags så döptes då vår lilla flicka och det var ett så fint dop med fina psalmer och solosång. Min kära syster, som nu inte bara är moster utan även gudmor till Isabelle, höll henne. I slutet av dopet somnade Isabelle till solosången.

Det var en hel del att fixa inför dopet och kalaset hemma hos oss efteråt. Jag dukade i rosa, vitt och grönt. Den lilla krukan i form av en vagn kom jag över hos handelsträdgården då jag skulle köpa snittblommor. Så jag gjorde ett litet arrangemang att ha på bordet.

Ytterligare en bukett till andra bordet blev det.


På bordet la jag prickigt presentpapper från Lagerhaus. Deras presentpapper är blankt och ganska tåligt, och snyggt!

Jag dukade med finporslinet och silverskedarna. Tyvärr har jag inte assietter till mina koppar, så vanliga vita fick duga. Jag hittade söta servetter på Ljungs handel.

Piffiga sockerbitar!

Det blev ett uppskattat kaffekalas med kakbuffé och doptårta. Dessa cupcakes gjorde jag och rosa och gröna maränger och brysselkex. Min mamma hade bakat kanellängder, hon är världsbäst på det! Svärmor hade gjort tigerkaka, rulltårta och drömmar.

Jättefina och smarriga prinsesstårtor som vi beställde från ett konditori i stan

Min mormor har sytt den fina dopklänningen som Isabelle bar. Namn och datum har hon broderat in längst ner.

Förklädesmodell med underklänning och söt spets. Jag tycker rosorna är så söta.


Det syns inte på fotot (kanske om ni klickar för att förstora) men knapparna baktill har hjärtan!

Även små prinsessor blir trötta!

9 kommentarer:

therese sa...

vilka unde rbaraba kelser ochvi lkets ötbebbe duh ar

Bettan... sa...

Hej, hej!
Vad fint du hade gjort, det var ju en himla rolig idé att duka med presentpapper :)
Jättesöt klänning och jättesöt Isabelle såklart!

Min systerdotter döptes också i helgen. Det är ju så himla vackert med dop, man känner bara en massa glädje. Kanske mycket för att jag är moster och fadder och fick hålla lilla Alma i kyrkan :)Stolt som en tupp!

Många kramar till dig och din lilla tös :)

Radhusdrömmar sa...

Vilken söt liten prinsessa ni har! :-)

Toppenfint dukat och fixat!!!

Kram Johanna

åsa - hello sugar! sa...

vad fint allt såg ut med dukning, cupcakes och tårtor. och vilket söt liten tjej! :)

ha en skön dag!

HUSnrNIO sa...

Vad fint det blev med allt. Ser ut som att cupcaksen blev lyckade:) Ett underbart minne att se tillbaks till. Söt liten Isabelle.

Karin sa...

Så fint du hade fixat! Och Isabelle är ju så söt...

Kram Karin

Skönt Hemma sa...

Men åååhhh...Mitt hjärta smälter när jag ser dessa vackra bilder!

/Skönt Hemma - mamma till två små härliga charmtroll

svartataket sa...

Åh vad fint!! O vad gott det ser ut!
hoppas allt är bra!
KRAM

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Åh så mycket fint!!! och vilken söt liten prinsessa!!!
Vi har dop på lördag, jag kanske härmar dina söta sockerbitar! :) och idén med presentpapper blev ju jättebra!!!
Vi ska förhoppningsvis sitta ute, men det där beror ju på vädret...

Mysigt med dop! :)

KRAM