fredag 9 oktober 2009

Helgbak!

Idag har jag bakat kardemummaknyten ur Leilas bok a piece of cake. De blev väldigt goda, men jag har redan lagt nästan alla i frysen för de ska vara till min födelsedag på söndag. I veckan bakade jag formfranska, också ur Leilas bok och det blev saftigt och gott! Allt som jag har bakat hittills ur a piece of cake, har blivit väldigt mumsigt. Imorgon tänkte jag ge mig på att baka äpple-och kanelmuffins med crumble (se bild nedan), en citronkaka och nån mördegskakor. Tårta slog det mig nu...det har jag ju inte tänkt på! En smarrig chokladkaka med lättvispad grädde får det nog bli. Tur det är helg, för här ska det syndas! Men så fyller man ju bara år en gång om året...som väl är. Önskar er alla som kikar in här en trevlig helg!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mums, längtar till söndag!
Kram, Mammi

HUSnrNIO sa...

Oj så mkt gott:) Leilas bok är lovely! Ha ett trevligt slut på helgen.